Recomanacions als usuaris per l’apagada nacional del subministrament elèctric

Dissabte, 3 de maig de 2025

L'Ajuntament un informa que des del Consell Comarcal de l'Alt Penedès ens envien informació respecte les recomanacions als usuaris per l’apagada nacional delsubministrament elèctric.

Amb motiu de la gran apagada elèctrica de dilluns, 28 d’abril, i dels possibles danys que hagin patit elsusuaris, l’Oficina Comarcal de Consum recorda:

VIATGES ENDARRERITS O CANCEL·LATS

  • Els usuaris tenen dret al reemborsament del bitllet o a un mitjà de transport alternatiu per arribar aldestí al més aviat possible, així com, en cas de transport aeri, a la manutenció i allotjament que resultinecessària durant el temps d’espera.
  • Si heu contractat una assegurança de viatge, consulteu les cobertures incloses.

CANCEL·LACIÓ DE SERVEIS O ESDEVENIMENTS

  • Si l’apagada ha suposat la cancel·lació d’algun servei o esdeveniment contractat i abonat prèviament,l’usuari té dret al reemborsament del preu del servei. Contacteu amb l’organitzador.

INTERRUPCIONS DE SUBMINISTRAMENTS:

  • La interrupció del servei de llum, gas, telèfon, internet dona dret a la devolució de l’import de la quotadurant el temps en què no s’ha disposat del servei.

DANYS EN ELS BÉNS

  • Si teniu contractada una assegurança que cobreixi el dany (assegurança de la llar amb cobertura de danys elèctrics, per exemple), contacteu amb l’asseguradora en el termini de 7 dies naturals percomunicar el sinistre.
  • Conserveu els documents que puguin acreditar el dany (fotografies, tiquets de compra, pressuposts dereparació d’aparells elèctrics danyats amb indicació del motiu, etc.) per presentar la corresponentreclamació, si escau, un cop es determini la causa de l’apagada. Per a més informació, podeu consultar les recomanacions de l’Agència Catalana del Consum(www.consum.cat) i contactar amb el nostre servei.
Darrera actualització: 7.05.2025 | 14:03