Resultats 2024 de l'Oficina Comarcal de Consum de l'Alt Penedès

Divendres, 4 d’abril de 2025

Des del Consell Comarcal ens fan arribar els resultats 2024 de l'Oficina Comarcal de Consum de l'Alt Penedès.

Prop del 70% de les mediacions en consum finalitzen amb acord entre les parts, amb una quantia mitja dels acords de 900€

Lany 2024, l'Oficina Comarcal de Consum ha realitzat un total de 2.795 actuacions directes amb les persones consumidores, incloent consultes, queixes, denúncies i reclamacions. Aixó representa un 39% més que l'any anterior.

Les consultes (1.962) han augmentat un 67% i les reclamacions (415) un 18% respecte l'any anterior. El 2024 ha estat l'any amb major incidencia del servei dels últims anys, superant, fins i tot, l'£poca de la pandemia per la Covid 19, que van ser motiu de moltes reclamacions per les persones consumidores per la cancel-lació i suspensió de serveis.

Els temes amb més incidencia han estat el subministrament eléctric (15%) i el sector financer (15%), els serveis de telefonia i internet (9%), el comerc electrónic (6 %), el sector dels automóbils (6%) i els serveis de transport aeri (5%)..

Les reclamacions rebudes es gestionen a través de la mediació en consum i el 72% de les empreses accepten aquesta via de resolució voluntaria de litigis. De les 177 mediacions gestionades, es va arribar a un acord en el 67% dels casos (118 expedients), amb una quantia mitja dels acords de 896,92 €. Per contra, 59 expedients es van tancar per manca d'acord entre les parts (33%), derivant-se a arbitratge o a la via judicial. Mx Consum de 244 propostes mediació (2024) a Ofcinade 177 mediacions tancades (2024) snecds Laa At Penedes

 

 

Darrera actualització: 2.04.2025 | 13:37