XXIII Festa de la Verema de Pacs del Penedès
Els dies 25 i 26 de setembre, Pacs del Penedès celebrarà una nova edició de la Festa de la Verema, una cita que posa en valor la tradició vitivinícola del municipi i la tasca dels seus elaboradors a través d'un programa que combina enologia, gastronomia, música, cultura i activitats familiars.
Divendres, 25 de setembre
20.00 h | Maridatge de la Verema
Club Tennis Vilafranca
Una proposta enogastronòmica conduïda per Caram, Caram! que permetrà descobrir una referència de cadascun dels set elaboradors de Pacs del Penedès a través d'un maridatge original que pren el carquinyoli com a fil conductor.
Aquest producte tradicional es reinterpretarà mitjançant diverses elaboracions gastronòmiques creades especialment per ressaltar les característiques i els matisos de cada vi.
Aquesta activitat té un cost de 18€ per persona.
Cal comprar les entrades a través d’Entràpolis, de l’1 al 18 de setembre.
L’espai on es fa el maridatge és un primer pis on només s’hi accedeix a tavés d’escales.
Dissabte, 26 de setembre
10.30 h | Missa amb ofrena de vi novell i els fruits de la terra
Església de Sant Genís
Tot seguit | Acte d'inauguració de la XXIII Festa de la Verema
Plaça de l'Ajuntament
IV Barra de Vins de Pacs
12.00 h - 14.00 h i 17.30 h - 22.00 h
Plaça de l'Ajuntament
Espai de degustació dedicat als vins i escumosos dels elaboradors de Pacs del Penedès. Hi participaran Família Torres, Parés Baltà, Colet, Joan Bundó, Vinyes Singulars, La Xarmada i Plana d'en Jan, oferint als visitants l'oportunitat de descobrir la diversitat i la singularitat dels vins elaborats al municipi.
La Barra de Vins estarà acompanyada d'activitats complementàries durant tota la jornada:
12.00 h - 14.00 h | Música en directe amb la Jeb Andrews Foundation Band
Plaça de l'Ajuntament
12.00 h - 13.30 h | Activitat infantil "Art i Vi" amb Le Cigronet
Plaça de l'Ajuntament 13.00 h | Aperitiu de la Verema Plaça de l'Ajuntament
Una proposta gastronòmica per completar l'experiència de tast dels vins de la festa.
17.30 h - 19.00 h | II Concurs de Trepitjat de Raïm
Plaça de l'Ajuntament
Activitat participativa que recupera una de les pràctiques més emblemàtiques de la verema tradicional i convida els participants a viure de primera mà una experiència vinculada als orígens de la cultura vitivinícola.
Activitat gratuïta però amb inscripció a través d’Entràpolis, oberta de l’1 al 18 de setembre.
19.00 h - 22.00 h | Música en directe amb DJ Marian
Plaça de l'Ajuntament
La Festa de la Verema és una oportunitat per descobrir els vins de Pacs del Penedès, gaudir de la gastronomia local i compartir una celebració que manté viu el vincle del municipi amb la cultura del vi i el territori.